Digital markedsføring

Markedskonsult leverer konsultasjon, løsninger og bistand for å bedre bedrifters digital tilstedeværelse

Innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring er markedsføring av bedriftens eget innhold. Det vil si informasjon om produkter, tjenester og goder bedriften leverer. Innholdet deles på plattformer bedriften er etablert og aktiv. Som for eksempel bedriftens nettside, blogg, og sosiale medier. Innholdsmarkedsføring er en stor del av digital markedsføring. Se synlighetspakke 3 for mer informasjon og priser.

Branding

Innenfor branding er det 8 merkeelementer. Disse brukes for å påvirke kundene slik at de vil huske bedriftens merkenavn når deres behov oppstår for tjenestene eller produktene bedriften leverer. Branding handler om å bygge merkevare.

Annonsering

Betalte annonser kan spisses til målgruppen som passer best til budskapet i markedsføringen. Sammen med annonser skal det kjøres analyser av annonsene. Etter annonseperioden gir Markedskonsult rapport fra annonsene til bedriften om ønskelig. Våre foretrukne annonseplattformer er Google ads og Meta.

SEO – SEM

SEO – Search Engine Optimization, søkemotoroptimalisering på norsk, er bedriftens vei til å bli mer synlig på SERP (search engine result page). Dette er siden som dukker opp etter man googler noe. Her er det viktig å vite hva kundene taster inn for å komme inn til bedriftens nettside. SEM – Search Engine Marketing er annonsering på søkemotorer. Vi foretrekker Google som søkemotor. Vi kan bygge din Google bedriftsprofil som en del av våre tjenester. Se synlighetspakke 1 for mer informasjon.

Sosiale medier

Markedskonsult tilbyr bistand innenfor de sosiale kanalene Facebook, Linkedin og Instagram. Her kan det kjøres innholdsmarkedsføring, annonser, og generell aktivitet fra bedriften. Dette vil bidra til ytterligere synlighet og vil tilgjengeliggjøre bedriften. Vi kan opprette profiler på plattformene Facebook, Instagram og LinkedIn. Se synlighetspakke 2 for mer informasjon.

E-postmarkedsføring

For å holde kontakt med eksisterende kunder er e-post svært effektivt. Samtidig kan landingssider akkompagnert med e-postkampanjer være lønnsomt for å fange nye leads. Leads kan brukes i videre markedsføring.

Kampanje

Markedskonsult skreddersyr en strategiplan etter bedriftens ønsker. Planen tar for seg hvordan kampanjen skal se ut. Kampanjen kan ha med alle de overnevnte punktene og vil ta for seg hvor mye arbeid som skal til for å nå ønsket mål, samt hvor lenge kampanjeperioden skal vare. Fortell oss hva du ønsker å oppnå med markedsføring – send oss en e-post ved å trykke på knappen under.

Trenger du spennende bilder og videoer?

Markedskonsult har en egen avdeling for dronebilder-og videoer. Se droneperspektiv.no

Interessert i å vite mer om oss? Gå til om Markedskonsult